三津石智巳

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正直開発

どの業界でも、製品やサービスを売る側と買う側とでは情報の偏りがあります。その情報の非対称をできるだけ少なくし、買い手であるお客さまが製品やサービスを選ぶ際の判断材料を多く提供することが、企業の信用・信頼につながっていくのだと思っています。

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完全な顧客ソリューション戦略をとることを考えたとき、重要な価値観の一つが「正直」ではないかと思うようになってきた。

"Meeting commitments, even modest ones, eliminates waste. Clear, honest communication relieves tension and improves credibility."

 

via Check out this quote from Extreme Programming Explained: Embrace Change, Second Edition - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-explained/0321278658/ch07.html

感想が難しい。

"No defect is acceptable; each is an opportunity for the team to learn and improve."

 

via Check out this quote from Extreme Programming Explained: Embrace Change, Second Edition - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-explained/0321278658/ch10.html

自工程完結っぽい。

"XP asks people in business roles to make business decisions and people in technical roles to make technical decisions. Customers answer the questions “What will be done?” and “What are the priorities?” Developers answer the questions “How will this be accomplished?” and “How long will each step take?” Developers trust the business people to identify features and their priorities, because they know the problem domain. Business people trust the developers to identify and to estimate the work that must be done, because they know the technology. Each group takes responsibility for its own decisions. Both groups are part of the same team, devoted to meeting the customer’s needs."

 

via Check out this quote from Extreme Programming Pocket Guide - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-pocket/9781449399849/ch03.html

正直だから分業と協働ができる。

"By valuing honesty, improving communication, and working more closely as a team, XP will help you succeed—as a team."

 

via Check out this quote from Extreme Programming Pocket Guide - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-pocket/9781449399849/ch04.html

正直に、わかりやすく、チームとして成功する。

"Honesty is vital on the part of developers, and the tracker should be nonjudgmental. This may be a manager or a trusted developer. Regularly tracking progress helps the team adjust to its ebb and flow of work."

 

via Check out this quote from Extreme Programming Pocket Guide - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-pocket/9781449399849/ch16.html

こういうロールをTrackerというのいいな。私の好きなロールだ。

"XP can succeed only when developers want to produce good software as a team. You must be able to trust each other’s work. It’s easier to do the right thing if all of your coworkers are doing the same. Trust and honesty will dispel many fears that would otherwise slow or sink the project."

 

via Check out this quote from Extreme Programming Pocket Guide - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-pocket/9781449399849/ch21.html

信頼と正直がプロジェクトを成功に導く。

これまで経営してわかったことは、企業が顧客の信頼を得るには、わかりやすくて、安くて、便利なよい商品・サービスを提供し続けることがまず第1だ。

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どのような商売であれ、自分が発信しなくて誰が人さまの商売のことを発信(PR)してくれようか。何事も他人頼みでは駄目で、愚直に正しいと信じたことを、根気強くやり続けるほか、方法はない。

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わかりやすくて、安くて、便利なサービスを作り、自分から発信し続けることで信頼が生まれる。

というより、価値提案から信頼が生まれるという方がより一般的であるように思われる。この引用はコストリーダーシップ戦略に思われる。

どうしてもその"新しい付加価値"を新しいテクノロジーに頼りすぎてしまう傾向がある。

「成功のコンセプト」p. 162

これも価値提案のことを言っているな。

"Executives should expect honesty and clear explanations of options from the team in any decision-making process. "

 

via Check out this quote from Extreme Programming Explained: Embrace Change, Second Edition - https://learning.oreilly.com/library/view/extreme-programming-explained/0321278658/ch10.html

意思決定のために正直さと分かりやすい説明を期待する。

"A third type of value proposition stresses building long-lasting relationships with customers."

 

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完全な顧客ソリューションは、顧客との長期の関係を構築する。